• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yön. Başkanlığı
  • Mersin Valiliği
  • Diğer İl Afet ve Acil Durum Müd.

AFAD İl Müdürlükleri

Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
  • KURUMSAL
    Hakkımızda İl Müdürümüz İl Müdürlüğünün Görevleri Teşkilat Şeması Hizmet Standartları Tablosu
  • FAALİYETLERİMİZ
    Projelerimiz Eğitimlerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    Mevzuat Afet Raporları Planlar İl Planları Sözlükler KBRN Sivil Savunma Afete Hazır Türkiye Afişler ve Broşürler Afet Haritaları Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası) Son Depremler
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Tatbikatlar Foto Galeri Video Galeri
  • İLETİŞİM
    İl Müdürlüğü İletişim Bilgi Edinme
°C
28
Ocak2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Teşkilat Şeması
    • Hizmet Standartları Tablosu
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Projelerimiz
    • Eğitimlerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Planlar
    • İl Planları
    • Sözlükler
    • KBRN
    • Sivil Savunma
    • Afete Hazır Türkiye
    • Afişler ve Broşürler
    • Afet Haritaları
    • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
    • Son Depremler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
 

Hizmet Standartları Tablosu

16.12.2021
T.C.
MERSİN VALİLİĞİ
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü Hizmet Standarları
SIRA NO HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
1 Dilekçe Hakkı Kapsamında Yapılan Başvuruların Cevaplandırılması İşleri Başvuru sahibinin adı ve soyadı, imzası, oturma yeri veya iş adresi                                            Başvuru sahibi tüzel kişi ise tüzel kişinin unvanı ve adresi ile yetkili kişinin imzasının bulunduğu dilekçe 30 GÜN
2 Bilgi Edinme Talebi 1- Elektronik ortamda başvuru olursa; T.C. kimlik numarası, e-posta adresi, ikamet, işyeri adresi, cevabı nasıl istediği (yazılı-elektronik)
2- Dilekçe ile başvuruyor ise; Mutlaka imzalı dilekçe, Avukat vasıtası ile müracaat edilmesi durumunda mutlaka vekâletname
3- Başvuru sahibi tüzel kişi ise; Tüzel kişinin unvan ve adresi ile yetkili kişinin imzasını ve yetki belgesini içeren dilekçe
15 GÜN ( Bilgi veya belgenin başka bir kurumdan istenmesi veya başka bir kurumun görüşünün alınması gerekmesi durumunda 30 GÜN)
3 Hukuki Görüş Talebi Talep yazısı ve varsa ekleri, ilgili evraklar 30 GÜN
4 Naklen Tayin Talebi Dilekçe ve ekinde; kişinin halen görev yaptığı kurumu ve görevini belgeleyen evraklar 30 GÜN
5 Emekli veya görevden ayrılan eski personelin hizmet belgeleri ile mevcut dosyasındaki belgelerin aslı veya fotokopi talepleri Dilekçe 2 GÜN
6 İdari Yargı Usul Kanunu uyarınca yapılan başvurular Avukattan;
1- Avukatlık Belgesi
2- Vekâletname
3- Başvuru Dilekçesi
Talebin tabi olduğu yasal süre
7 Emekli veya görevden ayrılan ve kadro derecesi 1,2,3 olan personelin kendisi ile birinci derece yakınlarına pasaport alabilmesi ve temdit ettirebilmesi işlemleri 1- Dilekçe
2- Fotoğraf
2 GÜN
8 Afetin meydana gelmesi, tespit edilmesi ve afetzede isimlerinin belirlenmesi Afet haberinin yazılı ve sözlü olarak ulaşması ile ön hasar tespit grubu oluşturulup mahalline sevk edilir. Teknik elemanlarca düzenlenen rapor Başkanlığa iletilerek gelecek talimatlara göre hareket edilmektedir 45 GÜN
9 Hasar Tespit Çalışmaları Dilekçe veya Resmi Kurum ve Kuruluşların talep yazısı 29.05.2003 gün ve 4864 Sayılı Kanun gereğince hasar tespit raporlarına itiraz süresi 30 Gün
10 Afetzedelerin Hak Sahibi İşlemleri 1- Mahalle veya Köy Muhtarından Onaylanmış Talep ve Taahhütname Formu
2- Afetzedenin Kimlik Fotokopisi
3- Eşinin Kimlik Fotokopisi
4- Mülkiyet Belgesi
5- Elektrik, su veya telefon faturası
60 GÜN
11 Hak Sahipleri için Yer Seçim İşlemleri Yer seçim komisyonu oluşturmak üzere kurum temsilcilerinin belirlenmesi için yer seçim protokolünde bulunan kurumlarla yazışma yapılır. 30 GÜN
12 Yer Seçim Protokollerinin Hazırlanması Resmi Kurum ve Kuruluşlara ait yazı, Şahıslara ait müracaat dilekçesi. 30-40 GÜN
13 Hak Sahibi Olanların Borçlandırma İşlemi "Hak sahibi kabul edilenlere ilgili köy ve mahalle muhtarlığınca çıkılacak ilandaki süreler içerisinde ilgili bankaya giderek borçlandırma işlemlerini yapması istenir. Bankaca;
1- Hak sahibinin nüfus cüzdanının aslı
2- Kefil (Kefil yoksa muhtar veya azalarının imzası)
3- 20 yıl vadeli açık borçlandırma senetleri imzalanması istenir."
60 GÜN
14 Hak sahibi adına tapuda tescil işlemleri Kurumca sağlanacak 30 GÜN
15 Yatırım programındaki E.Y.Y.'li (Evini Yapana Yardım Metodu) konutu yaptırma talebi Dilekçe 15 GÜN
16 E.Y.Y.'li (Evini Yapana Yardım Metodu) Afet konutunun yapılmış olduğuna dair belge talebi Dilekçe-Konut kendi arsasına inşa edilmiş ise tapu fotokopisi 15 GÜN
17 Yeni yapılacak konut için E.Y.Y. (Evini Yapana Yardım) Kredi İşlemleri 1- Dilekçe
2- Hak sahipliği İnceleme Komisyon Kararı
3- Taahhütname
4- Tapu ve imar çapı
5- Yer seçim protokolü (ilgili kurumlara imzalatılmış)
6- Proje çizim ve onaylatılması
7- Zemin etüdünün yapılması
8- İnşaata başlanması
9- Seviye tespit tutanaklarının hazırlanması
10- EYY hakediş raporlarının hazırlanması
11- Vergi dairesinden vergi mükellefi olup olmadığına dair yazı
12-Ödeme emri belgesinin hazırlanması
1-3 Ay (Bu süreyi belirleyen ana işlem yer seçim protokolünün hazırlanma süreci)
18 Yapımı devam eden E.Y.Y.'li (Evini Yapana Yardım) Afet Konutlarının pursantaj dilimlerine göre hak edişlerinin tanzim edilmesi talebi Evini Yapana Yardım metodu ile yapılan afet konutu inşaatları
için hak sahibi dilekçesi
15 GÜN
19 Konut veya işyerlerinin haksahiplerine kura ile teslim edilmesi 1- Onaylı Haksahipliği komisyonu yazısı
2- Kura ilanı
3- Konut teslim tutanağı
45 GÜN
20 Yapı ruhsatının alınması Konut tamamlandıktan sonra ilgili kurumlardan (Belediye vb.) Yapı Kullanma İzin Belgesinin alınması Hizmetin durumuna göre değişken
21 Mülkiyeti Şahıslara Ait Olan Taşınmazların Kamulaştırma İşlemleri Kurumca sağlanacak Hizmetin durumuna göre değişken
22 Artan Arsa ve Konutların Satışı Dilekçe 2 AY
23 Acil Yardım Talebi Yangın İçin: Dilekçe, İkamet, Yangın Raporu, Emniyet ve Jandarma Tutanağı, Kimlik Fotokopisi
Sel İçin: Dilekçe, İkamet Belgesi, Kimlik Fotokopisi
Deprem: Dilekçe, Kimlik Fotokopisi
Fırtına / Hortum: Dilekçe, Kimlik Fotokopisi, Meteorolojik Rapor
Heyelan: Dilekçe, Kimlik Fotokopisi
Kaya Düşmesi: Dilekçe, Kimlik Fotokopisi
Afet tarihinden itibaren 15 gün içinde AFAD Başkanlığına gitmiş olacak
24 Alt ve Üst Yapı Afet Hasar Tespiti EK-1 Formu Mülki Amire onaylatılarak resmi yazı ile müraacat. Afet tarihinden itibaren 15 gün içinde Müdürlüğümüze başvurulmuş olacak.
25 Afet Konutları Üzerinde Buluna İpoteğin Kaldırılması ve Satışında Sakınca Bulunmadığına Dair İşlemler Dilekçe 1-15 GÜN
26 Çevresel etki değerlendirme (ÇED) raporlarına esas İl Müdürlüğü görüşü 1- Dilekçe (ÇED Başvuru Dosyasının incelenmesi için)
2- Jeolojik-Jeoteknik Etüt Raporunda;
- Kapak, amaç, imar durumu, afet durumu, yerleşime uygunluk durumu, sonuçlar, onay kısmı ve yerleşime uygunluk haritaları,
- Faaliyet Bölgesinin stratigrafik kesiti ile 1/25.000 ölçekli jeolojik haritası,
- Doğal Afet durum bilgi içerikleri,
- Faaliyet alanının depremsellik durumu, fay haritası, fayın faaliyet alanına uzaklığı ve Türkiye Deprem Bölgeleri haritası
Belirtilen süreye esas
27 Afete Maruz Bölge Sorgulamaları Sorgulanan alanla ilgili detay bilgileri içeren dilekçe 1 AY
28 Afet müracaatları (heyelan, kaya düşmesi, çığ vs.) İletişim ve konum bilgilerini içeren;
1- Telefon İhbarı
2- Şifahi Başvuru
Dilekçe süresi içinde inceleme yapılarak, uyarı ve önlem yazışmaları
29 Afete Maruz Alan ile İlgili Kurum Görüşü Dilekçe 1 AY
30 Gönüllülük başvurular  E-Devlet portalı üzerinden başvuru yapılabilir. Başkanlığın onayı ile hızlı bir şekilde gönüllü olunabilir
31 Eğitim talepleri *Dilekçe
*Kurum mail adresine gönderilen eğitim talepleri
*Resmi yazıyla gönderilen eğitim talepleri
Talebi yapanın istediği süre içinde (Diğer eğitim ve tatbikat taleplerinin karşılanma sürecine göre)
32 Daire ve Müessese Sivil Savunma Planı İnceleme ve onay işlemleri İlgili Kaymakamlıktan ya da planı yapan kurumdan üst yazı ve eki onaylanacak planlar Plan Yapan Kurumlarla Koordineli işbirliği içinde çalışma
33 Sivil Savunma Planları yapacak kurumların bilgi isteği (Klavuzluk-hassas bölge kademleri-protokol vb. konularda) Yazılı başvuru 15 GÜN
34 Kurumlardan gelen sivil savunma eğitimi ve tahliye tatbikatları talebi Yazılı Talep Talep Yapan Kurumlarla Koordineli
35 Plan (Sivil Savunma - SHOP vb. planlar) yapacak kurumlara bilgi desteği Yazılı ya da sözlü başvuru SÜRESİZ
36 Sefer Görev Emirli araçların devri ve SGE'lerin kaybı halinde yapılacak işlemler Başvuru sahibinden alınacak dilekçe ve eki 1- Araç ruhsat fotokopisi 2- Sefer Görev Emri 3- Nüfus cüzdanı fotokopisi 4- Noter satış sözleşmesi 5- Takip eden var ise vekaletname 2 GÜN
37 Sefer Görev Emirlerinin Devir veya Kaybedilmesi Durumunda Başvuru Sahibinden alınan dilekçe 1 GÜN
38 Arama Kurtarma Hizmetleri Vatandaş İhbarları Derhal Olay Yerine Müdahale Edilir.
39 Sıkışmalı Trafik Kazaları ile Arama Kurtarma Araç ve Personeline İhtiyaç Duyulan Diğer Olaylar Telefon İhbarı 1 GÜN
       
       
       
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
       
İlk Müracaat Yeri: Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü                                İkinci Müracaat Yeri : Mersin Valiliği
İsim                    : Cenk YILDIZ                                                                                  İsim                           : Alp Eren YILMAZ
Unvan                : İl Afet ve Acil Durum Müdürü                                                     Unvan                       : Vali Yardımcısı
Adres                : Akkent Mah. 13. Cad. 23152 Sk. No:3 Yenişehir/MERSİN     Adres                        : Akkent Mah. Hüseyin Okan Merzeci Bulv. No:662 Yenişehir / MERSİN
Tel.                    : 324 341 54 25                                                                                Tel.                            : 324 341 10 23
Faks                  : 324 341 62 88                                                                                Faks                          : 324 238 81 12
e-Posta             : mersinmdr@afad.gov.tr                                                               e-Posta                      : acikkapi@mersin.gov.tr-yaziisleri@mersin.gov.tr 

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • İl Müdürümüz
  • İl Müdürlüğünün Görevleri
  • Teşkilat Şeması
  • Hizmet Standartları Tablosu

FAALİYETLERİMİZ

  • Projelerimiz
  • Eğitimlerimiz

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
  • Afet Raporları
  • Planlar
  • İl Planları
  • Sözlükler
  • KBRN
  • Sivil Savunma
  • Afete Hazır Türkiye
  • Afişler ve Broşürler
  • Afet Haritaları
  • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
  • Son Depremler

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Tatbikatlar
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • İl Müdürlüğü İletişim
  • Bilgi Edinme
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Teşkilat Şeması
    • Hizmet Standartları Tablosu
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Projelerimiz
    • Eğitimlerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Planlar
    • İl Planları
    • Sözlükler
    • KBRN
    • Sivil Savunma
    • Afete Hazır Türkiye
    • Afişler ve Broşürler
    • Afet Haritaları
    • Tabb (Türkiye Afet Bilgi Bankası)
    • Son Depremler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme

© 2019 Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü